Friday, August 27, 2010

Engineer wanabe!!! ^^

앗살라무알례이큼!(ini asalamualikum lam ejaan hangul,bc still same cam kite bace asalamualikum..^^,ku copy dr adik ila tanpe kebenaran ni.... tapi bende baik ok lah kot disebarkan2..hehe).... pagi 18 ramadhan... pagi ni aku bangun sahorrr.... ahaha... knp sy bangun sahur???? sebab ade lauk kuah lemak ikan tenggiri n the best tauhu.... haha.. kepantangan mlihat tauhu,.. terus akan dimakan...hehhee.... pagi ni akak aku mengemas rumah sambil mendengar radio di television(kat astro tu)... sikit punyer kuat... pada jam 6.20 pagi...T.T... nak tgur tapi takut kene sound balik... aku dok terperok lam bilek...skali radio tu pasang lagu dangdut da... argh!!!!! mintak nyawe pliz.. aku yang tengah tension ni terus teringat kejadian di masjid pada malam 16 ramadhan haritu.... (sambil tu kat luar akak aku start ikut nyanyi lagu merdeka yang Sudirman nyanyi tu..ngan kuatnyer..(sabo jela.....)

erm kejadiannyer begini... ak dok la sebelah akak sorang ni.. aku tau beliau ni kakak kepade kawan aku mase time sekolah rendah... aku ni pun dengan ramah tamahnyer menanyekan kakak ni tentang adiknya yakni kawan aku tuh.... "kak,saidatul kat mane ea skg??" cz aku kan lame xjumpe kawan aku tuh... kakak tu jawab " kat johor, masuk maktab..tapi next year nak p NZ futher study kt sane...kat johor foundation jer.." aku jawab... "oooooo"..korang tau tak pe dalam hati aku????? mcm ade sebilah pedang samurai telah menetak2 dan mencincang2 hatiku ini.....T.T..... aku kecewe giler... aku kecewe ngan diri aku sendiri... mostly kawan 6Arif sekolah aku dulu bakal menjadi oarng2 yang power...3 daripada mereka InsyaAllah akan menjadi doktor suatu hari nanti..(tumpang bangge)....

sedangkan aku???? teorem bernoulli kalu korang tanyer aku skg ni..aku hanyer mampu tersengih sebagai jawapan...Modulus yong lagi lah aku tak ingat...hohoho... jauh nyer la aku nak dicomparekan dengan mreka.... tapi aku tetap ade cita2 aku sendiri... aku nak jadi Engineer jugak...!!! tak kire la ape jadi pun aku tetap nak jadi jugak!!!! (siap pake tande !!!) disebabkan aku dah berade di tangge Diploma,(xtau lah leh dibanggekan ke tak..mcm tak jer...T.T) so aku harus memastikan name aku tersenarai untuk jadi seorang mahasiswi tak kire lah kat mane uni pun.. popular ke tak tak penting,... janji hasrat aku tercapai... asyik tumpang bangge ngan kawan2 je...nak gak bangge ngan diri sendiri..tapi jauhkan lah dr sifat bangge diri kan??? hehehehe....ni nak kene rajinkan diri nih... perkare yan paling payah nak melekat dalam diri seorng manusia... orang lain aku tak tau la... tapi kalu manusia tu yang namenyer Soleha Idris...ha... betul sangatlah teori tu.... but will try berubah untuk dir sendiri..aku rase kalu aku x jadik Engineer...and if dak2 skolah rendah aku wat reunion 1 day.. aku x pergi kot..malu seh....

kalu leh ku naj futher study jauh sikit dari kontan.... mane2 pun boleh tapi jauh sikit je.haish memang lah sume tu atas name rezki...memng la dah ditentukan ... tapi aku nak gak merase tak pi jauh sampai luar negara pun... dapat beli tiket bas express balik kampung pun jadi lah...baru lah feel rayer dok??? ni dari kecik sampai ke beso... kuantan jugak aku duduk... bukan lah aku selok sangat nak study kat luar dr kuantan.. tapi orang kate time study ni lah nak tengok tempat org..cz kalu dah kije tentu2 la nak balik tempat sendiri... memng la ilmu tu smae je kat mane2..tapi aku nak merase gak la....hohoho... entah...rezki2...Allah tu dah tentukan rezki untuk setiao hambanya... kecik ke besar rezki tu kita wajib bersyukur... jangan tamak sangat lah soleha... sabar2... adenyer rezki ko kat mane2 nanti... Amin... eh aku lupe nak anta email bagi mas... erm..anta email jap... bye2..adios

No comments:

Post a Comment