Saturday, August 21, 2010

makin rapat makin payah....T.T...

asalamualikum.... petang 12 ramadhan... masih tercaguk lam bilik.. xtau nak wat pe... teringat perbincangan ngan sahabat baik aku malam semalam kat ym... tajuknyer... mcm mane nak menegur kawan yang baik ngan kite tanpa menyakiti hati die... kawan aku kate... mulakan dengan bismillah... hehe.. aku kate akhiri ngan alhamdulillah... (macam lagu raihan tu)..hehe... tapi sebenarnyer bukan senang nak sampai ke alhamdulillah tu... nak mulekan ayat pun xtau... cemane nak abiskan??? bukan nak tegur ape pon.. tapi bende dah terang lagi bersuluh...ni tak pakai lamu suluh da...spotlight terus... jelas dan nyata... aku tau kite semua kat dunia ni tak sempurna.. kalu kite sempurna...xde la syurga dan neraka kan??? tapi bukan ke kite diberikan akal fikiran untuk membuat pilihan... kenapa dengan senag kite bagi anasir2 jahat hasut kita??? orang dulu2 perjuangkan agama sampai shahid... kita ni boleh pandang lekeh je... siap leh wat bergurau... aku tau aku tak sempurna... aku tulis ni pun ingatkan diri aku gak..
disebabkan aku ni pun tak berape baik...jadi memang payah nak tegur kawan yang baik ngan kite..sebab die tau gak kelemahan kite..baru nak bukak mulut...die cakap "kau pun bukan baik sangat" hah?? camne..tak ke malu selebeb??? so walaupun kite tau ape yang orang yang baik ngan kite buat.. akhirnya kita akan wat2 xtau gak.. wat2 xnampak gak..diamkan je... sebab xde orang yang berani nak tegur... termasuklah aku skali... same dangan je..
tak tau la samapai bile aku nak diamkan je ape yang die dah buat.. sebab aku tau ape yang die buat tapi xyah la nak aibkan orang kat sini dengan menghebohkan pe yang die buat kan...jage hati member gop seposen..huhu.. tapi kadang2 aku ase aku macam dah subahat jer..mcm orang yang berkomplot... dah sah2 bende tu haram dan aku tau tapi aku tak tegur... aku nak tegur..tapi xtau nak tegur camne...haish~ payah... ape yang aku dapat buat...hanyerlah berdoa...semoga die cepat sedar dan ingat asal usul die.. dan aku memng sayang juta2 kat kawan aku sorang ni....T.T.... xleh tulis ah..nak nangis jap..waaaaaaaaaaa....`T.T

2 comments:

  1. gud...ailike~
    tp kate org...katekan yg benar sekalipun ianya pahit....
    lgpun klu kite tegur, mara ke...kan itu tanda syg...:)

    ReplyDelete
  2. takut putus sahabat..takut nanti die menjauhkan diri... lagi payah...T.T

    ReplyDelete