Sunday, September 19, 2010

sekolahku part 2...

okeh2... terase nak cite sal sekolah aku lak.. yela.. aku dapat rasekan sekolah aku adelah sekolah paling best seduniaaaaaaa.... hohoho...y aku kate sekolah aku best???
korang pernah dengar tak sekolah de 3 kantin yang berlainan bangsa?? ade kantin melayu, cina dan india... ni cerita tak bohong tau... hahaha... waktu makan paling best.. boleh pilih nak beli kat kantin mane yang ase suke...hoho

okeh.. sekolah aku ni sekolah harian biase, ade sesi pagi ngan sesi petang...peralihan, form 1 n 2 sekolah petang.. masuk 1.10 balik 6.25.. sekolah pagi.form 3,4,and 5. masuk 7.28 balik 1.10... ha unik kan.. mane nak jumpe skolah masuk 7.28 pagi.. xdekan.. sekolah aku ni besar... kalu form 1,2,3 setiap tingkatan ade 13 buah kelas... k ni unik gak.. sebab dah byk ngat kelas... so sekolah kiterong xde la name2 yang meriah bagai.. contohnyer 2 aman bahagia..3 damai sentosa... ha..xde la.. tapi name kelas ditukar ke hurul 'K'.. contohnya 2k13.... 3k6.. n kalu kelas korang tu nombor die banyak maknenyer korang kelas depan la... kalu no sikit kelas blakang... cam ni... kelas pertame 1k13.. kelas terakhir 1k1... ha jangan tanyer aku knp... aku pu n tak tau knp bende ni jadik camni.. hahaha... time aku aku 1k11(mase ni f1 de 12 buah je okeh) 2k12 n 3k12.. kirenyer pas ceroh aku asyik kelas no 2 jela...

haha.. abis pmr.. kawan2 aku mostly mintak sekolah teknik.. aku pun beli gak la borang.. kononnya nak isi.. hahah...sampai ke hari ni aku xbukak pun borang tu...haha
dapat result PMR..aku nyer result so,so la jela kan.. dapat la masuk kelas s3.. ape yang S nyer.. kelas sains la.. konon2 sedap la dengor kelas sains.. k aku nak kenalkan dulu kelas f 4 ngan 5 kat sokla aku...

kelas blaja ape
kelas sains(s)
s1 dan s2 kimia,biologi,fizik, add math
s3 kimia,teknologi maklumat,fizik, add math
s4 kimia,akaun,fizik,add math

kelas sains sukan
s5 sains sukan,perdangangan(xsilap aku) lukisan

kelas matematik(m)
m add math,akaun,ekonomi

kelas geografi
g geografi,akaun n dunno(lol)

kelas p(dunno knp)
p dunno dieorng blaja ape..heeeee^^

kelas d
d also dunno


kelas a
a art

so kirenyer aku ni balaj kat kelas sains la... even.. haish mallu nak cite..form4 n f5 aku paling suke.kelas aku de 25 student je...20 lelaki 5 popuan. bayangkan=='.. mase ni la kan orang kate nak kenal hidup... hari2 g skola main je.. hahaha... en lupe lak.. aku monitor kelas aku untuk 2 tahun ni... hehehe.. aku monitor.. memng lingkup kelas aku.. selalu dimarah2 oleh cikgu disipline... selalu sngt2.. kalu ingat2 memng lawak.. antara kesalah yang slalu wat kiteorng didatangi guru disiplin(okeh2...kelas aku nakal tahap ape tah sampai cikgu disipline x panggil kiteorng... dieorng datang kelas kiteorng beramai2..n marah whole klass terus.lol)ialah...

1)main air lam kelas...sampai kelas aku jadi macam pasar ikan..(aku tgk je.. janji aku xbasah)
2)makan nasik lam kelas.(bile perut kosong n kawan makan lam kelas bfr tunggu perhimpunan..bau die.sumpah memng nak muntah hijau tapi tahan)
3)bawak hendphone ngan discman (zaman aku hp yang popular dan mcm best kalu ade,hp nokia daun..n zaman aku discman dipandang tinggi oooo)
4)susun meja rapat2...pastu main loncat2 atas meja... tangkap kawan..himpap2 mcm american futball..(aku pun xtau mane idea dieorang dapat).
5)tutup tingkap...hhahahaha... aku pun xtau knp cikgu disiplin datang waktu ade dak kelas aku tutp tingkap.. sampai skg aku pelik..
6)mcm2 lagi perkara yang kalu dipikirkan skg...apeke bodoh la aku wat bende tu dulu2..

mase form 3 ngan form 4 aku dok kat bangunan baru...jadi aku kurang kenal la orng yang dok bangunan lame.. bukan nak blagak.. erm jarak kalu jalan kaki sambil malas2.. ade lam dalm 5 ke 10 minit... haha.. tapi kalu nak g kantin 5 minit sharp dah sampai.. jauh oo kantin ngan bangunan baru... kalu malas2 xdan nak beli loceng pertame watu rehat tamat dah bunyi..kalu dah bunyi tu tande xleh beli dah.. haha..dok bangunan baru dak popuan dapat tandas sekelas satu tandas.. konon2 xyah kongsi r... bangunan baru dimonopoli oleh dak2 kelas depan je..form 3 k11,k12 ngan 13, f4 n f5 s1,s2,s3 n s4.bangunan baru xde kongsi2 kelas.. kite je gune kelas tu..tapi akibat kedegilan kelas aku yang melampau2 mase f5 kiteorng dibuang daerah dan disuruh duduk kat bangunan lame..worst part is.. kelas kiteorng paling hujung dan xde sape pun lalu kt depan kelas aku(kelas hujung memng camni kan??? tangge dok site lain..xdok sebelah kelas aku),tp itu bukan masalah.. kenakalan diteruskan..


sekolah kiterong de CCTV...haha... dulu time skola pengaruh Akedemi Fantasia tersangat la kuat.. (kirenyeer kalu xtgk diari af sehari dah jadi mcm orng mati laki la..lol) jadi time kat skola time boring2.. dok la mengadap kat depan CCTV tu..ckp2 la konon2..sebelah kelas aku de 1...haha...tujuannyer nak tangkap dak yang suke dok kat luar time cikgu xde.. taoi dapt kat kiteorng lain jadinyer..haha.. lepas pasang CCTV ni..kurang la kepale yang terjengok2 tgk cikgu datang ke belum)..hehehehe


yang paling best skola aku.. kiteorng multi racer.. so aku memng xde masalah la nak bergaul berbilang bangse... aku suke mcm ni.. dieorng sangat2 baik ngan aku.. sampai skg masih berhubung..nak ajak datang umah pun senang.. postkan aje undangan kat fb.. ade kat kontan... dtang la dieorng...
sampai sini je dulu aku tulis... cz kalu aku tulis lagi ni..mau x abis sampai tahun depan... yang penting aku memng suke giler sekolah aku dulu... ya... hidup SMKTP...

#teringat time lambt turun perhimpunan n aku kene duduk betul2 depan muke Tuan Pengetua...haha >.<

2 comments:

  1. leha...aku pon windu sekolah lame....teringat chow ah coon la berucap...leh tertido student...bukan sekatakt student...cikgu pon tertido...hahahaha...ingat ag..perhimpunan nk masuk kelas bagi sesi petang....jalan ikot turn...hahaha...rindu nk mkn nasi minyak rm1.50...air sirap 30sen..hahahaha....rindu..rindu....

    ReplyDelete
  2. hahaha... tol tu... asyik makan nasi minyak hari2(tu je yan ade) dah la mkn lam trail cam hospital.. gaaa... best2.. pastu kalu nak bwk makanan g kelas.. sorok lam tudung... hahaha

    ReplyDelete