Monday, May 2, 2011

"anak mak"

salam... =) wink2... mulekan pagi ini dengan senyuman... supaya hidup ini jadi lagi best!! haha... ok ok.. stop merepek.. ape nak cite ea... hah.. dapat idea.. urm penah dengar x istilah "anak emak".. sape x penah dengar... better gantung diri kat pokok pisang cecepat... >.<..  suatu pagi yang nyaman.. aku yang tengah rajin time tu... basuh la pinggan... byk gak la pinggan yang dibasuh.. sambil basuh2 pinggan tu ade la 2 budak lelaki kecik lalu..kat sebelah tingkap umah aku tu...budak ni lingkungan budak2 sekolah rendah.. dieorng ni mcm ngah bergaduh2 budak la.. ok aku namekan.. budak A ngan budak B *aku xtau tgk pun muke dieorng,dgr suare je* Budak A kate.. "ko ni sume pun takut, anak mak !!" budak B balas "mmg la aku anak mak... dah ko anak siape??" hahahahhahaha.... mase aku dgr.. kekekeekeke aku ketawe...

"anak mak" selalunyer ditujukan untuk orng2 lelaki yang sgt manje ngan mak kan... yang kalu leh nak bekepit je ngan mak... deman je cari mak..even dah beristeri dan beranak 4.. erk.. mcm ade kaitan ngan orng yang aku kenal je... hahahahahahaha.... abangku2... oppsss... terbocor rahsia pulak... geeeeeeeeeeee .. "anak mak" selalunye dianggap tidak cool... tidak macho... dan mcm xbest... hahah!!! tapi sebenarnye... "anak mak" adelah orng yang paling beruntung.... kenape aku ckp beruntung????

sebab... sedar x sedar.. mak adelah back up paling kuat dlm hidup ni....
knp aku leh pikir camni?????

cube korang ingat2 balik time kite skola dulu..... time xdatang skola... mak watkan surat  kan... mak tulis.. "ketidak hadiran anak saya adalah didalam pengetahuan saya"... hamboi... mesti lepas punyer la surat ni... xde siape brani komen...  bile kite nak g memane ngan kawan2 kite... sebenarnye kite ni mlas nk joint.. kang tolak mentah2 kang kawan kate x sporting... so akan ckp kat kawan... "emak aku x bagi la" ok ok... lepas lagi... kawan x kan ckp ape2.. selain.. "ok,nak wat camne.." kene pergi camping... dok lam hutan 2,3 hari... aktiviti lasak yang amat... angkat tangan lalu ckp "mak saya bagi joint ini kem.. tapi xleh joint aktiviti lasak2 sgt,sy ade penyakit sempot"....hahhaa,... betul x... xyah nak menidakkan la.. aaci potong kuku la korang penah wt ape yang aku tulis ni..... =)))))

byk lagi la mende2 yang kalu kite ase cam payah je nak wat... mesti akan sebut... "mak saya tak bagi saya buat" LOL... XDDD.. actly sume orng pun "anak mak" kalu x... xdenyer kalu dok asrama asyik dok sebut "kalu mak aku masak ni lagi sedap"... bukan hanye sebab masakan mak dah terbiase ngan tekak... tapi sebab... hei itu mak aku la... so mmg wajar la aku ingat dan rindu dan sayang dan cinta kan...

so bagi sesiape yang digelar "anak mak" xyah la malu.. patutnya bangga!!! even xdpt aku nafikan... aku tergelak gak kalu ade member yang depan kite... pergh macho tahap Jung Yunho... gaanas tahap John Sina tapi bile mak call cthnye time tu kat kelas... larikan diri dr kelas... dok kat tangge.. ckp.. "elo ibu, dah makan??? adik xmakan lagi... ibu.. adik nak balik umah.. sini xbest" pastu masuk lam kelas wat muke ketat mcm nothing happen ROFL... XDDDDD... sgt sweet la kan...  tapi nak wat camne... mmg lumrah kite suke manje2 ngan mak kite ye x????


tapi jangan lah melebih2 dengan menjadi "anak mak".. sampai semua keputusan pun mak watkan.. penat la camni... tau.. taau.. mak selalunye mmg betul... tapi kalu kite xpenah wat kesalahan.... camne kita nk paham hidup ni camne... selalu betul x membuatkan hidup ni ceria au... =P

agak2 dak comel ni "anak mak" x?? ngeeee

2 comments: