Friday, November 12, 2010

cinta ke duit yang penting...???

sambil2 kunyah epal yang keras amat... tetibe teringat entry yang ade member2 post kat fb... entrynye tentang kahwin awal... n konon2 dak popuan yang tulis bende tu..erm aku dapat rasekan itu adalah FAKE semate2.... wat sedap je sume tu.rekaaaaaan. ~aku rase mb korang2 sume penah bac3 post tu~

erm.. memng la aku ni xpenah mengalami cinta sejati yang agung lagi perdana... sekadar cinte memonyet n kekambing tu penah la singgah sekali due... muakakka.... errrrm.... pade aku la kan.... aku pilih DUIT.. yaaaaaa.... memng akan nampak kemate duitan aku disini... tapi nowdays cube ckap kat aku bende ape yg kite wat lam hidup ni xyah keluarkan duit kecuali sembahyang??? ha sembahyang je xyah bayar duit dapat pahale lagi... tapi tu pun tetap payah nak wat...bukan korang je.. aku pun same... =.='... yang lain tu aci potong jari lah sume nak ching2.. duit.. ~ok kalu ade bende free sile bagi tau aku~.... aku nak gak... =))

org yang bercinte bagai nak rak akan kate cinta la yang penting but if pakwe jaranng ajak keluar cz kekurangan duit... ha.... jeng3!!! selalunyer orng ade masalah rumah tangge pun pasal duit... laki bini xgaduh kalu duit de,... kecuali la kalu hubbynyer jenis pakcik Jamil madu 3... muakaka... ni aku pun xtau nak ckp... heeeee....

pastu ade tu baru couple... pakwe kat makwe..." u xyah kije... i tanggung u.. nanti u kije,u jumpe orng lain" halaaaaaaaahhhhhh!!! plizzzzzzzz............ jauhkan aku dari pakwe2 sebegini...rase cam nak muntah.... mase bercinte leh la cik bang!!!!! nanti dah kahwin mesti ayat die mcm ni "rokiah, sile bekerje... diploma awam awak tu gantung kat dinding xkeluar duit tau.. dah la setiap kali mega sale saye kene kerje over time nak bagi awak shopping!!!"

cinta ngan duit tu perlu selari.... cinta penting untuk rase bahagia... duit tu untuk kekalkan rase bahgia tu... aku tau.. aku ni xpandai sangat nak berbahasa tapi satu je cube kite pikir... betape ramainye orng asing kat negara bertuah kite ni sebab nak cari DUIT.... dan meninggalkan cinta2 mereka di negara asal mereka... demi mase depan anak2 mereke... so mase mude ni cari duit dulu... kejar cite2 dulu... cinta akan datang sendiri nanti.. sabo... hahha... n lelaki2 sekarang kan suke wanita berkerjaya... wahhhhhhhhhhhh..... sudah terbalik... sekarang popuan nak lelaki yang baik je... hampenyer lelaki oppppsssss!!!!


#honestly sendiri xtau aku merepek ape.... xde bende nak buat ni... hahaha




2 comments:

  1. bg aku dua2 saling memerlukan..tanpa cinta kita sunyi..tanpa duet kita lemas..so,tepuk hati tnyer cinta..<3

    ReplyDelete
  2. pergggggghhhh dilerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr la ayat miadamia.... havock!!!

    ReplyDelete