Saturday, November 27, 2010

kisah seorng puteri


dulu aku berangan nak jadi puteri yang ade baju kembang2.... sekarang aku sedar... aku memng PUTERI.... dimate bapak aku... haha...yelah.. sape tak syg anak kan??hoho...lame tak BL.. sebab tenet lembab... berukband tak bagi makan... jadi die demam... xleh ziarah kawan2...hehe...
satu dua hari ni memcm jadi dalam hidup ini...

1) result keluar
2) dapat tawaran kerja


okeh... cite sal result dulu.... erm...after xtido 1 malam cz menunggu kemunculan result aku... akhirnya result...aku... keluar la kan... ape lagik.. n Alhamdulillah... aku dapat KJ untuk sem ni... sesape tak tau kj tu ape... kj tu adelah KETUA JABATAN...~tiada niat untuk berlagak disini*harap maklum~. sebab aku blaja kat poli kan.. kalu kat Uni.. kire cam dekan la...dapat la tambh sijil sekeping lagik... =)... tapi HPNP aku xdapat AKJ cz mase sem 5 result aku kan tahap gaban bergoleknye... haha~mengketawekan diri sendiri~ dengan keluarnyer result sem 6 ini.. maka berakhirlah kehidupan aku sebagai warga POLISAS... dah 3 tahun menapak kat sini... time sijil 2 tahun.. time wat dip setahun... rindu~ rindu dengan kawan2... rindu all lec... rindu paking kereta... rindu bangunan2... rindu pakcik jaga.. kyaaaaaaaaaaa..... cafe xrindu...~brape jejak langkah aku je tinggal kat cafe tu.. jejak byk tinggal kat kedai makcik tangge semambu tu~ haha... InsyaAllah... katenyer lan 4 nanti ade majlis Konvo... untung aku dapt konvo 2 kali kat POLISAS...ape ea aku nk bg kawan2 aku nanti...*pikir2*.n aku paling bangge bile kakak dayah aku kate camni.."wa... ko dpt kj even ko korea2... haha" yeee... disini saya mengaku malam final mata sy masih sempat menjenguk2 n jeling2 oppas sy..jangan tiru aksi ini... sgt bahaya oohh...

kerja... ya aku dapat kerja.=)..syukur!!! as kerani tapak(c.o.w) untuk satu company consultan ni... aku p interview time mereka datang kat POLISAS... ade hari terbuke ape tah... okeh.. aku cite situasi interview tu... interview ni dijalankan 2 hari.... then half kelas aku dah pergi untuk hari pertama... aku ni dengan resume x print... xpergi la hari pertama tu.. aku pun ushar2 la soklan yang ditanye oleh penemuduge kat kwn2 aku tu... "eh,soklan ape ea die tanye" tanyaku ~pergh.. cam ayat novel~ kawanku membalas~lol~ "soklan biase2 je,bukan susah pun"... kata beliau~nama dirahsiakan~... okeh... disebabkan kawan aku kate camtu... aku pun tak study hape la... wat gamble aje... hari kedua pun muncul... after kelas construction manag xsilap aku... aku pun rushing ke cc ~dasar tak print resume~ n termengah2 berjalan dengan lajunye ke tempat temuduge... ok aku pun ditemuduge... ~lol~ penemuduge melihat aku punyer resume dengan tenang dan berkate "ooooooo.... penah praktikal dengan consultan ea.... buat keluar pelan".... perghhhhhhhhhh..... mase tu ase nak gugur jantung aku.... nervousseeee..... bukan tak tau bace pelan... tapi jadi terkejut... sebab aku ngat die akan tanyer... name siape..boleh kenal ataupun tidak.. duduk kat mana dengan siape?? ada hp ape nombornya??? ~hai*adam~ sekali tanye soklan sal site da.. tapi Alhamdulillah...berjaye aku membace pelan dengan jayenye... walaupun pade mulenye ade sangkut2.. tapi lepas wat teknik genggaman 10 yang diajar Pn Mary anni... n dapat jawab soklan sal site ~ujian2 disite~ walaupun ade terkantoi disane sini..n kelmarin aku dpt surat tawaran ni....aku rase aku akan menerima tawaran ini.... hehe... tapi tgk la camne... kerja ni base on project.. mean project jalan baru boleh masuk kije..sebenarnyer aku nak ckp... even kite rase bende tu nampak remeh... tapi kite harus wat persiapan terutamnyer bende yang melibatkan mase depan kite... soklan yang ditanyer oleh penemuduge adalah tidak same.. mungkin kawan kite dapat soklan senang... kite dapat yang susah... jadi untuk selamat wat preparation awal2 ..supaye korang dapat jawab dengan yakinnye... ape yang penting KERJASAMA.. okeh ni cite katun tb 9 yang lupe dah name die tu sesuai pakai.. PREPARE!! jgn disebabkan kite tak sedia... kita rugi satu peluang.. satu peluang boleh menentukan poket kite ade isi atau tak bulan depan.if berkaitan interview la..wahh....mcm tukang ceramah lak aku... haha *tengat time semput2 jawab soklan penemuduge* . so korang wish aku luck je ae...^^... tu jelah wat mase skg.... hoho...


sudikah husbandku menyayikan lagu Kiss D Baby Sky sambil memetik gitar tong itu untuk puterimu ini.....

#nak jadi puteri ni hati husbanku... tapi.. just dengar lagu by jason derulo ~what if~ kire mcm luahan hati dari aku dinyanyikan oleh jason derulo untuk Park Yoochun... ~bahagian dog name red tukar cat name red~lol.... and as long as Yoochunnie jadi PUTERA di hati aku... aku dah puas hati....=)

9 comments:

  1. waahhh~~ bdk POLISAS!! senior lak 2..hehe *gy ckp cm bdk polisas lak* hahaXDDD....no3..sy bkn dak polisas hehe tp study kuantan gk..hehe^^..btw
    chukahae...^__^ <3<3...ahhh~~ bb study td..btol3~!!! korea2 gk...study xleyh tggai kn..hehe *leyh jd mentor nie..hehe>_<

    ReplyDelete
  2. study kat mane kat kontan ni??~excited jumpe cassie kat kuantan..aaaaaaaaa~ thanks!!! u la jadi mentor... i protoge... hahha.. yelah kalu dah mengadap oppas dbsk tu mcm leh lupe dunie!!! ~u know wat i mean rite~ yah just nak buktikan to other "budak korea" ni boleh lulus gak>.<.. lol

    ReplyDelete
  3. student shahputra...hahaXDD same here excited gk..heehee^^...yups tol 2h...klw nk ngadap dyorg mmg "aku dan duniaku shj" la jawabnya..heheheXDD
    "budak korea" hwaiting~!!...hahahahXDD~
    btw bagabwayo chingu >_<....

    ReplyDelete
  4. omo.. selalu lepaking kat nasi kukus!!! kyaaaaaaaa... yuhno wifey whaiting!!! actly dulu i pun yunho wifey.. but i dah cerai... n kawin chunnie oppa.. n namo cerai2 dah.. lol XD...

    ReplyDelete
  5. waa~~ da dkt lg dkt 2h..heheheXDD...yups yunho wifey but now da 5 blan b'scandal ngn chun..haha *jgn mara na stg kna jual* nggeeeeee~~

    ReplyDelete
  6. omo.... haish... jealous lah pulak... xpe2.. same2 curang... hahahhaa....=)..

    ReplyDelete
  7. hahahaXDD
    sharing is caring maa.... nggeee~~~

    ReplyDelete