Saturday, March 26, 2011

saya minat kpop/jpop!! so????

aku pelik la ngan manusia2 yang kate tak minat tapi sibuk2 dok wat en3 kat blog pasal ketidak minatan mereka terhadap sesuatu bende.. kalu x minat tu dok diam2 sane la...~emosi terlebih.. knp ea~ erm.. 2,3 hari ni.. dok bace byk blog yang dok mengumpat2 sal peminat kpop dan jpop... asal aku menyampah sgt kt orng yang mcm ni..??? mestilah sebab aku peminat KPOP n JPOP... bukan tu je.. abis drama..tv show aku layan!!.. alasan2 orng yang xminat korea n jepun tapi sibuk nak bagi tau orng satu dunia...

1) bukan paham pun...........
ehem2...aku as kpop fan... admit yang mmg aku xpaham ape pon... tapi... dalam dunia ni pernah dengar perkataan BELAJAR x...  setiap lagu yang aku dengar.. aku cr maksud dia... senang je nak cari pon...ramai orng yang baik dok tolong translate kan lagu2 ni ke dalm bahasa inggeris... so settle masalah.. xyah kecoh2.. . n bile dah byk2 lagu dengar... mmg ade la pekataan yang sama.. so automatik la akan paham... same gak la mcm kite dengar english song tu... lebih kurang je kaedah die.. dan boleh beljar bahase baru kan???? dpt ilmu baru kan... xbaik ea dpt ilmu baru... *arghhh hangul ku sgt teruk... xingat2 hurupnyer*

2)seksi sangat la pakaian die kalu yang popuan tu.....
dah name pun kapir... mmg la cenggitu ganyernye...knp perlu nak memikirkan pakaian manusia yang beribu2 baru jauhnya dr kita... dah terang dan nyata lak tu kekapiran mereka... yang depan mate xnak lak tegur... pakai baju bukit tersembul.... peha tayang free... orng  kita ngan orng korea/jepon sekarang dah same level... so baik kita suruh orng kita tutup ape yang patot dulu...  bukan nak blame orng kita.. but kenyataan mmg pahit kan...

3)kebanyakan artis lelaki korea gay!!
haiyakkk.. mane korang dpt tau bende2 ni.. kate x minat korea... tapi sampai artis tu gay ke tidak pun korang tau... issshhh... dashattttttttttt.... sebab ape aku kate dashat... ??? sebab aku yang minat giler2 korea/jepon pun xpenah tgk lagi artis dieorng wat press confrence kabo yang dieorng ni gay.. xpenah... *sesape ade video sila tunjuk kat aku*... mb orng slh anggap... kadang2 dieorng lebih kepade fan service... n dieorng mmg suke skinship relationship... korang yang kuarang bijak dok pikir yang tak2...ehem2.. fitnah lagi teruk dr membunuh,, agak2 bile nak jumpe artis korea tu nk mintak maap???siape yang hidup die xnak anak kan??? dah la popuan2 korea/jepon putih melepuk.. xkan la jantan2 korea ni nak tolak.. yerr dak?? kalu lelaki kite dibgi pilihan... nak gak awek orng korea/jepon... menipu la kalu xnk!!

sgt2 pelik dengan orng yang xminat korea/jepon... dieorng ckp... yang minat kpop/jpop ni macam obses... hello..pandai la kiteorng nak jage batas2 nyer... lagipun macm korang x obses la kan.. bagi yang lelaki.. anda snggup xtido malam semate2 nak tgk bola... itu kire obses gak....!! ade bola kat kl... dr kelantan snggup turun berbus2... bukan ke itu obses??ade konsert free... yang datang artis tah pape... anda pergi... dok depan skali... kire obses gak..  lain orng lain cara obses dia,, as long as xkacau hidup orng kira ok what...

mungkin!!

aku rase sebenarnyer pasti... orng yang xminat KPOP/JPOP ni JEALOUS... kalu x jeles.. buat ape nak pening2 kepale mikir sal urusan orng lain.. kalu x minat.. diam.. ni tidak.. dok canang sane sini,... aku xminat kpop jpop... arghh.... siape yang nk tau?? orng kalu betul2 xminat.. mati keras x mahu amik peduli... ni tidak.. lebih hebat die tau artis ni camne2...  kurang cerdik disitu!! dan yang paling penting sebab2 kejelesaan tu mmg sgt2 kurang pasti... tapi mmg jeles la..

bagi aku as long as aku..
1) aku x minta duit orng nk beli ape2 stuff kpop/jpop ngan orng
2)x menyusahkan orng donlod kan ape2 untuk aku
3)x suh orng lain bayarkan bill broadband/elektrik umaah aku
4)parents n fam aku ok je ngan minat aku ni
5)xmembazirkan mase anda2 nk tgk segale mak nenek sal kpop/jpop

lantak la orng nak anggap kpop/jpop fan ni mcm hape.. yang pastinya.. aku bahagia... anda yang merane dok merapu meraban xsuke kat jpop//kpop fan...kesian au ngan golongan2 camni...xsuke2 tapi still dok cite... mcm haram ape tah..pergi tido la makcik... haishh... >.<



#dbsk5 terbaik... !!

9 comments:

  1. DAEBAK~!!!!!!!!!!!!!! *thumbs up tok anda*
    caya lah oni~!!! sy d'sini SANGAT3 SETUJU DGN ANDA~!!!! lg 1 sy kipas susah mati KPOP sgt bgga dgn kenyataan anda~!! "AS LONG AS XKACAU HIDUP KO AP KO PEDULI" kan... >_<

    ReplyDelete
  2. hehee... hi 5 sikit~~ penyibok2 ni kadang2 kene la disound balik... asyik kite je kene bash.. mane leh... kite bashing balik la... baru kene.. hehe =))

    ReplyDelete
  3. suka3~~!!! hohoho nk promote kt fb la..hehe...bleyh kn..

    ReplyDelete
  4. hahha.... tq au ash... =).. tolong pomot.. hahha

    ReplyDelete
  5. totally well said!! gosh, mmg exactly apa yg terpahat kat hati when all those people dok bsing kiter minat kpop. dia dok sekang mata pasal bola xper plak kan.
    thumbs up!! XDD

    ReplyDelete
  6. nad~~~ yup2.. sometime kene ingatkan orng yang dah benci kpop fan but xde sebab yang kukuh pun... haish...

    ReplyDelete
  7. oni... maceh2... suara hati kita2 gak ni.. hahaha

    ReplyDelete